2 Augusti.. REDAN?!

WTF. :|
Visste inte att det redan var 2:a Augusti? ^o)
Oh well.
Jag började inte min finskakurs igår, som ni kanske märkte, om ni nu bryr er xD :)

Menmen jag kan väl.. lära er något.. åtminstone...
Vi börjar med något enkelt och nödvändigt.

Let's say.. du är i en park. I Finland(om du vill?)
Där det finns en damm.
Det är en vacker dag och du tänker precis sätta dig på en gammal trä bänk när du blir anfallen av en flock svanar bakifrån!
OMG!
Vad säger du då?! :O

"Apua! Mä en asu täällä! Leiki jonkun muun kanssa!  Kissa aikoo syödä punaiset äiti etanat!"
 

Det ni... ;)


Ta det inte allt för seriöst bara. 
För här kommer översättningen.


"Hjälp! Jag bor inte här! Lek med någon annan! Katten tänker äta upp dom röda snigel mammorna!"

Översättning, ord för ord:

"Hjälp! Jag inte bo här! Lek någon annan med! Katten tänker äta röda mamma sniglar!"



Kom ihåg att det här bara var en grundkurs.
Jag lär er mer.. en annan gång.. om jag orkar. ;)
& kom ihåg #2 :







Jag är sjukt seriös.
Nu tänker jag gå ut.

Kommentarer
Postat av: FolH

Hej du leket :)

Jag har glömt meningen du lärde mig på finska :) jag kommer bara ihåg 'asun' som inte var 'anus' :D

Men du, det jag egentligen ville, hur har du fått allt grejs i din meny att hamna i mitten? typ inte i kanten? jag vill ha det så men jag fattar inte hur man gör ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Hjälpa mig? :)

2009-08-02 @ 14:05:46
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/
Postat av: FolH

tällää?! var det inte ngt ord som var det? :O :O

Vad hette 'jag'?

blabla asun tällää :)

2009-08-02 @ 14:07:46
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/
Postat av: FolH

täällä*

2009-08-02 @ 14:09:08
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/
Postat av: FolH

Hahah Okej xD

Men jag tror inte att du behöver forska på det ändå :) Jag grejade lite med margin och padding och blev nöjd ändå ^^ Tror jag... jag vill ju iofs ha min profilbild i mitten.. men det kanske inte går att flytta bara den? :/

Aja, leklek :DDD

Minä asun täällä :)

2009-08-03 @ 14:02:29
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/

Kommentarer uppskattas. Speciellt från anonyma idioter. Dom gör min dag. :)

Namn:
Klicka här om du är sjukt kool.

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback