.

Inte alla kan uppskatta livet på rätt sätt.
Inte jag, och förmodligen inte heller du.
Det gäller inte bara att uppskatta personerna runt dig, utan också de glada stunderna med dem.
Försöka glömma de jobbiga tiderna och fortsätta vidare trots kunskapen om att nya problem kommer komma, 
kanske värre än de du redan upplevt.

Saker kommer ändras med tiden. Man ändrar åsikt, medvetet eller omedvetet.
Vare sig du vill det eller inte.
Små saker blir till stora problem då du hela tiden psykiskt dränker dig själv och andra i dom.
Men ingen kan tjafsa själv, ellerhur?
Har du ingen som säger emot dig så finns det ju inget att tjafsa om.

Vi behöver inte alla leva som Buddha, men att sträva efter hans livskrav kanske inte hade varit helt fel alla gånger?
Ingen är perfekt. Och ingen kräver att du skall vara det. I alla fall ingen som vet att dom inte är det själva.
Ingen är mer eller mindre perfekt.
Vi är väl alla lika antar jag.. det enda som skiljer oss åt är våran personlighet.

Det finns två typer av egoister.
Den som skiter totalt i alla andra och tror att hela världen kretsar runt en person.

Och

Så finns de dom som ser andra än sig själv.. men ändå tror att just de.. är MER perfekta än någon annan.. att just DE alltid har rätt och att de på något sätt skulle vara bättre än andra på allt, de som vägrar erkänna sina egna fel.

Och så finns det förstås dom som är båda alternativen. Måste vara ett helvete att leva med en sån person. Tyvärr så är 95% av alla världens egoister både och. Även jag.. till vissa måtta dock... hoppas jag iaf xD


Aja..

Det är sånna här stunder som jag är glad att jag har en blogg.. som jag kan skriva av mig på.
Spelar mig inte någon roll vem som läser eller inte läser.. men jag behöver bara tömma mina tankar ibland -.-'



Kommentarer
Postat av: FolH

Varför uppdaterar du inte? ... :/

Har ni inga datorer i Finland? :(

Jag går in på din blogg varje dag/flera ggr om dagen.. och bah.. Hepp, ingen uppdatering nu heller.. gråter

;(

gråter mer

Du är dum MarsH </3

gråter as mycket..

2009-06-19 @ 15:37:43
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/
Postat av: FolH

höhöhö det blev inga stjärnor ^^ bara tjock text ^^

gråter

;(

2009-06-19 @ 15:38:35
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/
Postat av: FolH

Hatar du mig.. Hompis..?

Varför uppdaterar du inte..??

gråter som fan

Kissekatt...

2009-06-19 @ 15:39:53
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/
Postat av: S O P H I A

Hej MarsH-barn :) Du uppdaterar inte LP Du är dum ^^ Jag är ensam, har inga vänner... Det är sol ute, tänker gå ut.. går ut

2009-06-24 @ 15:34:05
URL: http://nossie.blogg.se/

Kommentarer uppskattas. Speciellt från anonyma idioter. Dom gör min dag. :)

Namn:
Klicka här om du är sjukt kool.

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback