Nudlar.

Alla gillar väl nudlar? Dom flesta? Ingen...?
Innan jag nu går iväg och käkar upp mina nudlar som jag har planerat att laga alldeles strax..
Skulle jag söka på ordet "nudlar" på google, för att hitta en bild på just det, nudlar.

Kommer så klart upp en massa annan skit också, en bild med texten "nudlar ger dig cancer"
Nyfiken som jag är klickar jag mig in och hamnar på Aftonbladets hemsida..
Enligt någon "ny forskning" så ska nudlar vara cancer framkallande och anledningen till varför magsäckscancer är ett så stort problem i asien..




Jag rullar ner en bit och hittar den här, en lista på saker du INTE ska äta, eller iaf på egen risk för att risken finns att du drabbas av cancer.
Jag kan inte komma på en enda sak som INTE står med på den här listan.
Allt från livsviktiga livsmedel till godis, står med.
Visst, det finns en massa tilläggsmedel i en massa konserverade och i princip all annan mat också.. men det här är ju bara löjligt?
Åt helvete med forskningen rent ut sagt..
Varför slösa tid på att rabbla upp alla världens maträtter, som KAN få dig sjuk och som KAN orsaka död..
Vi kommer alla dö ändå??
Varför kan dom inte istället försöka forska fram fler medel att BEKÄMPA cancer, inte bara vad som skulle kunna orsaka det..
Det går ju typ inte att leva om man ska akta sig för alla maträtter som SKULLE kunna innehålla något olämpligt...?

Oj, jag har cancer i örat.. Det är nog för att jag åt ett äpple igår..
Förstår ni vad jag menar?

Fan, jag som var hungrig..
Aja, jag antar att jag får överleva utan mat, jag kan ju få cancer annars :/



Kommentarer

Kommentarer uppskattas. Speciellt från anonyma idioter. Dom gör min dag. :)

Namn:
Klicka här om du är sjukt kool.

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback