Tutorial nr. 2

HejHallå
Jag har egentligen en massa läxor jag borde göra, men nu är iaf spanskan avklarad, och jag hade.. "tänkt börja med matten" ;)
Men nu tänker jag iaf göra en tutorial lite snabbt, vet inte om någon ens bryr sig om att läsa, men jag gör det iaf för att det är kul och kan vara användbart, även för mig själv ;D
Så idag tänker jag gå igenom en annan grund i photoshop, som dom flesta förmodligen redan kan, ändra ögonfärg :)

Väldigt enkelt när man kan det, kan bara vara svårt att veta vad man ska klicka i om man aldrig gjort det innan.
Jag tänker ändra ögonfärgen på en bild jag tagit från google, som ser ut såhär:




Börja med att gå in i photoshop och öppna bilden du vill redigera.
Skapa sedan ett nytt lager, vilket du kan göra genom att i menyn överst på skärmen, välja kategorin "lager" eller "layer" (jag använder som sagt photoshop cs3, på engelska)
Då öppnas en rullista med olika lagerfunktioner. För över musen till "New" och ännu en
rullista öppnas till höger. Tryck på "Layer.."



Du har nu skapat ett nytt lager.

På den högra sidan i ditt photoshop ska du ha någonting som heter "Workspace". Om du inte kan se ditt "Workspace", tryck på pilen som visas på bilden


Nu ska hela ditt "Workspace" synas.
Längst ner på ditt "Workspace" ska du ha ett "fönster" som heter "Layers" eller "Lager". Om du inte kan se fönstret, ändra ditt "Workspace" till "Default Workspace" i menyn längst upp:


Då ska fönstret "Layers" ha dykt upp längst ner. Nu ska du ändra lagrets "blending mode" som det heter, alltså lagrets effekter.
Ändra "blending mode" från "Normal" till "Color".


Nu har du ställt in effekterna på färg. Dags att börja färglägga ögat.
Välj färgen som du vill ha på ögat och tryck på pensel ikonen i menyn till vänster.


Zooma in på ögonen, det gör du lättast med: ctrl + mellanslag
(zooma ut: ctrl + -)

Anpassa storleken på penseln till ögat.


Nu är det bara att färglägga!



Klart!






ALL KOPIERING UTAN TILLSTÅND ÄR FÖRBJUDEN.


Kommentarer

Kommentarer uppskattas. Speciellt från anonyma idioter. Dom gör min dag. :)

Namn:
Klicka här om du är sjukt kool.

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback