Dagens Upptäckt.

Kool som jag är(bra sätt att börja ett inlägg vet ni..), så har jag just kommit hem från vårdcentralen.
Jag har typ.. problem med min näsa, eller jag är täppt typ 24/8 och har svårt att andas, *jag är det koolaste*, så därför har jag idag varit hos doktorn för att försöka reda ut detta eviga problem.

Jag fick göra stickprov som inte var det mysigaste, för att se om man är allergisk mot grejer. Den extremt osociala sjuksköterskan gjorde först massa märken med en penna på min arm, och därefter 11 stickhål. Jag kan tala om för er att jag var lagom snurrig och redo att tuppa av efter den upplevelsen eftersom jag hade i princip glömt bort att andas helt då det gjorde GANSKA ont.

Sedan fick jag sätta mig ute i väntrummet och typ luta mig framåt för att inte dö i huvudet, det liksom bara tjöt i öronen och lunchen kändes som att den snart skulle vara påväg upp. (för mycket information?)
Det kliade som getar på grönbete och till slut fick jag gå träffa tanten igen för att kolla igenom resultaten. Jag har idag fått reda på min första, och förmodligen enda allergi. Jag känner mig som en i gänget,  jag är äntligen precis som alla andra (höhöhöhöhöh).

Resultatet visade alltså att jag är pollenallergiker, och inte vilken sorts normal pollenallergiker som helst som reagerar mest på våren, näe, jag är allergisk mot Gråbo, som blommar mellan Juli-Augusti. Jag är det koolaste. Så nu ska jag börja ta någon form av kortisonnässprej varje dag, för att kunna andas lättare. Allergin är inte heller mitt enda "näsproblem", utan jag har också helt allmänt trånga luftgångar. (Slå upp ordet tönt i en ordlista, och hitta en bild på mig och min näsa..)
Sedan fick jag också en Basiron liknande kräm för min.. acne. Hoho.

Men det bästa av allt var nästan apotekaren. Mörkhårig, brunögd liten kille. Min konkreta definition av snygg skulle jag nog säga... och för att göra det koola ännu lite koolare... SÅ VAR HAN SPANJOR! (Iaf om man förlitar sig på hans namn 8)).




Lek Lugnt.


Kommentarer

Kommentarer uppskattas. Speciellt från anonyma idioter. Dom gör min dag. :)

Namn:
Klicka här om du är sjukt kool.

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback